ÅlderB

Ålder S

ÅlderJ

fredag 18 september 2009

Fredag igen!

Så är snart äntligen ännu en vecka slut. Det har inte varit en av mina bästa veckor. Datorn hemma la av igen så den är inlämnad på lagning vilket innebär att mycket försvinner och får fixas igen... Det är såååå tråkigt. Datorer ska inte krascha! De ska bara funka hela tiden. BLÄ!
På jobbet har vi haft löneförhandling med VDn (om potten) och det gick inget bra. Vi kom överrens men jag är inte nöjd med min insats. Men det är å andra sidan min första förhandling någonsin så vad kan man begära?? Att jag ska vara expert? Antingen får jag hoppa av uppdraget gör att det är för jobbigt och svårt eller får jag gå nån kurs i förhandlingsteknik och ge mig attan på att jag ska bli bra på det här nån gång i framtiden. Men uppdraget hade ju varit trevligare med en lite mer, hmmm vad ska jag säga... positivt inställd motpart. Vår VD är inte ett dugg intresserad av att ha några som helst förhandlingar med oss i facket och är av uppfattningen att vi inte kan komma med nåt intressant eller vettiga förslag. Det blir inte mycket av kommunikation då.
Ja ja, nu är det fredag och jag ska bara jobba till 13 ungefär. Sen ska vi åka till sommarstugan och förhoppningsvis ha en härlig helg där. Vädret ska ju fortsätta att vara bra med sol och ca 18 grader så lite trädgårdsarbete och promenader längs kusten kan ju inte vara fel. Det är nog precis vad jag behöver.

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar