ÅlderB

Ålder S

ÅlderJ

onsdag 23 september 2009

Ibland blir det bra

Nu har jag haft två bra eftermiddagar med ungarna. Väldigt ofta blir det mycket tjat och gnat och kiv när vi kommer hem men de senaste två dagarna har allt flutit på väldigt bra. I tisdags gjorde vi läxorna tillsammans och sen hjälpte båda barnen mig med middagen och det gick kanon. Josefine gjorde pannkakssmet och Sebastian hackade skinka och purjo till ungspannkakan. Igår var jag själv med dem hela kvällen och det gick ändå bra. Sebastian hade krupit genom nån jordgång på fritids så han var smutsig från topp till tå och åkte i badet direkt när vi kom hem. Josefine ville hjälpa mig med middagen men innan vi knappt hunnit börja kom två kompisar till henne och ringde på. Hon fick lov att gå ut och leka men hon skulle vara hemma halv 6 så hon fick ta på sig sin klocka. Det gick rätt ok. Hon var hemma 17.37. Sen åkte vi iväg till skjutbanan och sköt lite luftgevär men då följde morfar med som stöd och hjälp. De är himla duktiga på att skjuta för att bara ha gjort det två gånger i sina liv. Josefine framförallt. Hon fick ihop 170 poäng på tävlingstavlorna (av 200) och slog många jämnåriga killar som skjutit mycket längre. Och flera inteckningar på första märket fick hon till (minst 38/tavla). Det är häftigt tycker jag att hon är så duktig. Sebastian är lite mer ojämn men han lär sig nog han oxå. Han är ju trots allt nästan 1½ år yngre... Han tycker det är jättekul så han kämpar på och det blir bättre hela tiden. Det är ju en väldigt bra koncentrationsövning att skjuta.

Hej o hopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar