ÅlderB

Ålder S

ÅlderJ

fredag 4 september 2009

Jätte ledsen!

Jag är så besviken och ledsen. Mina barn är inte så gamla (7 och 8) men ville i år för första gången prova på att sälja jultidningar. De vill, pga av sin låga ålder, inte gå runt till en massa de inte känner och det förstår jag men jag tänkte att det kan nog bli rätt bra ändå för jag förväntade mig att de skulle sälja till sin mormor o morfar (som brukar köpa rätt mycket), oss och kanske några av de närmsta grannarna. Katalogerna kom i förrgår o i gårkväll fick jag tag på mina föräldrar för att förvarna dem om att ungarna ville sälja jultidningar till dem och så säger min far att de redan har köpt av två stycken!!! Kan de inte tänka??? Han påstår att de inte hade en tanke på att deras barnbarn ev skulle sälja jultidningar och det tycker jag är höjden! Om de inte är säkra på om deras egna barnbarn ska sälja eller ej kan man väl säga till de andra att de vill kolla det först innan de köper av någon utomstående? De har nu handlat för ca 1200kr av andra barn, summor som kunde kommit mina barn tillgodo istället. Nu kommer de inte sälja för särskilt mycket och då inte komma upp i några större premier om ens några. Jag är så lessen och besviken så jag kan bara gråta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar