ÅlderB

Ålder S

ÅlderJ

tisdag 22 september 2009

Terapi!

Helgen blev precis på underbar som jag hade hoppats. Redan fredag kväll hade ångesten lagt sig och lugnet infunnit sig i mitt bröst. Vi tog en skön promenad ner till byn och det var så skönt i luften och vackert ljus när solen sakta började sänka sig över landet. Ingen brådska, ingen stress. Vi var ute hela helgen och klippte buskar och sågade ner lite träd. En tur ut till masterna blev det oxå och det var sååå varmt. Man kände nästan för att bada förutom att stranden var full av tång och bryggan upptagen för säsongen... Och kanske för att vattnet möjligen var lite kallt men det vet jag inte för jag kände inte på det.
Men en skön helg har sina konsekvenser... Måndag morgon hoppade jag upp på vågen och insåg att njutningarna kostat mig ett kilo plus :-( Fantastiskt att man kan äta så mycket på en helg! Jag måste snart börja ta tag i mina kilon på allvar igen. Nu har jag stått här och stampat och hoppat upp o ner (mest upp) rätt länge. Kanske är dax för nästa stora steg neråt??? Fast jag tvivlar. Tror inte på min förmåga att ta tag i mitt ätande igen. Har ju gjort det förr med framgång men nu känns det jätte-svårt. Vet inte varför. Kanske för att jag tycker att jag inte äter sååå himla mycket för mycket men ändå går upp sakta sakta. Vill väl inte avstå frossandet...

Puss o kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar