ÅlderB

Ålder S

ÅlderJ

måndag 14 september 2009

Måndag igen...

Det är inte klokt vad tiden går fort. Men det har varit en skön helg. I lördags jobbade Anders så jag och ungarna var själva. Vi cyklade ner till byn där det var Hälsans dag. Ungarna hoppade i hoppborgar och fick ansiktsmålningar. Josfine gjorde sig en skyddsängel för 10kr och jag gick runt och bara mös. Sen cyklade vi till Ica o handlade innan vi cyklade hem igen. Det märks att vi inte bor i byn för ungarna var rätt trafikfarliga... De är ju mest vana vid att cykla på skogsstigar och där kör ju inga bilar. Vi får nog öva mer på cykling i trafiken tror jag.
Igår sjöng Josfine i kyrkan så jag var oxå där. Anders skulle iväg och bygga jakttorn och mitt i det arbetet fick han nån metall-stång eller nåt i ansiktet så han fick åka till akuten och plåstras om. Ett rejält hack i näsan blev det ända in till benet. Jag kan inte plåstra om honom för såret är alldeles för äckligt... Höll på att svimma igår så då var det tur att syrran fanns till hands och kunde plåstra om.
Annars har vi inte fått gjort så mycket i helgen. Städat och tvättat och tvättat och tvättat typ men det gör man ju varje vecka. Jo sprang gjorde jag igår istället för gympan. Det gick bra och var jätte skönt. Jag tog Rausingsrundan och den är rätt tuff. Mycket kuperat så jag fick gå i de värsta uppförsbackarna. Men det var ändå ok tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar