ÅlderB

Ålder S

ÅlderJ

tisdag 30 november 2010

3 månader

Så får man väl anse sig vara 3 månader gammal. Det finns ju ingen 31e i denna månaden… Vägd o mätt har jag blivit idag: 7770 gram tung o 65 cm lång. Ingen liten kille inte Ler. Klart störst o tyngst i familjen. S vägde lika mycket när han var 4 månader o J när hon var typ 7 månader… image

image

Två sprutor fick jag oxå, en i varje lår. Den första kändes inte alls, den andra lite grann, jag skrek i 2 sekunder typ… Tålig är jag tydligen oxå för Annica sa att bebisarna brukar skrika så det hörs ut på parkeringen när de får den sprutan. Nu får vi väl se om jag ska reagera på dem o bli hängig o gnällig eller febrig o trött. Det vet man ju aldrig.

Idag har vi ett härligt vinterväder. Strålande sol, 9 grader kallt o gnistrande snö. Inte mycket vind har vi heller. Mamma njuter Ler. Igår hade vi mer snöstorm så det är klart bättre idag. Vi slipper till o med skotta för snön ligger still. Men det ska komma mer säger de så vi får väl se när det är dax att skotta igen.

Igår fick jag en ny säng. Mamma o pappa satte ihop spjälsängen o bäddade den så jag fick sova i den inatt. Det har varit lite trångt i vaggan på sista tiden. Jag är ju rätt lång… Det gick bra att sova i den även om jag vaknade en del men det berodde nog mer på förkylningen o hunger än sängen.

Kramisar
Benjamin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar