ÅlderB

Ålder S

ÅlderJ

torsdag 11 november 2010

Träning…

Mamma har tränat med Wii Fit o gjort Lunges (utfall) o nu kan hon knappt gå… Det ser rätt roligt ut när hon försöker, som om hon vore invalid eller nåt. O trappor undviker hon helst helt o hållet. Hon fick för sig att tvätta en maskin tvätt idag o det ångrade hon varje gång hon skulle gå ner för källartrappan. Hon hoppas förtvivlat att det är bättre imorgon för nu har hon haft ont i två dagar.

Jag har oxå tränat idag. I mitt babygym. För första gången fick jag syn på grejorna ordentligt o försökte slå till dem med händerna. Det är verkligen inte lätt att styra de där sakerna som viftar förbi ansiktet ibland. Men lite pling o sånt fick jag till. Sen var jag helt slut o somnade i babysittern. Men jag tror inte att jag får träningsvärk iallafall.

Igårkväll var mamma o pappa o träffade prästen som ska döpa mig för att planera mitt dop. Nästa söndag, den 21e är det dax. Mitt dop ska ingå i den ordinarie gudstjänsten o den dagen är det domsöndagen o mässa. Men det ska nog bli bra för det är allsångsgudstjänst så det blir mycket musik. O själva dopet läggs först så jag kan få gå om jag tröttnar. De valde fina psalmer tycker jag så jag tror det blir fint. Morfar ska läsa texter, mamma läsa en text, Isabella tända ljuset o mina syskon ska hälla i vattnet i dopfunten. Själv ska jag vara i centrum och förhoppningsvis trivas med det Ler.

Kramisar
Benjamin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar