ÅlderB

Ålder S

ÅlderJ

söndag 21 november 2010

Dop

Nu är jag döpt. I dag blev jag upptagen i församlingen enligt konstens alla regler. Iallafall enligt kyrkans alla regler Blinkar. Mina faddrar är Sabina (som fick äran att bära mig) och Isabella.

079088091092099104109111118120141145147160168

Prästen heter Maria Kroon, mamma läste en bön o morfar läste evangeliet o den andra texten som skulle läsas. Vi gick in till Tryggare kan ingen vara på piano (ingen sång), sjöng Måne och Sol, Du vet väl om att du är värdefull, Härlig är jorden och Gud som haver. Det var högmässa och allsångsgudstjänst så det var mycket musik o nattvard. Men allt gick på en timme i kyrkan o efteråt var det vapenhuskaffe för alla gudstjänstbesökare. Vi passade på att fika innan vi åkte hem o fortsatte festligheterna.

Hemma fick man bubbel med tillbehör: grönsaksdip, crustader med skinkröra, tunnbrödsrullar med skagenröra eller tonfiskröra, brietårta med tapenade, kex o tapenade. Sen blev det fisksoppa med aioli. O sist men inte minste blev det tårtor som mormor gjort. 190191

Gäster var mormor o morfar, Therese o Anders, Mats o Anna, Sabina o Isabella o Eva o Klas-Göran så totalt var vi 14st plus mig, Mia o Elsa. Fullt hus men alla fick plats. Jag fick jättefina presenter: ett guldhalsband (ID-bricka) från mormor o morfar, ett trätåg (Barbapapa) och träbokstäver (Benjamin) av Tessan o Anders, sparbössa o sparkonto med pengar av farmor o Mats o Anna o en silverlänk av Eva o Klas-Göran. TACK alla för de fina presenterna!

Kramisar
Benjamin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar